Näin markkinoit sosiaalisessa mediassa helposti

Suurin osa yrittäjistä on nykyään tietoisia, että sosiaalista mediaa kannattaa käyttää yrityksen pääsääntöisenä markkinointikanavana. Tämä johtuu siitä, että sosiaalinen media tavoittaa suhteessa huomattavasti suuremman määrän ihmisiä ja on hinta-laatu-suhteeltaan kaikkein tehokkain markkinointitapa. Yksi asia sosiaalisen median markkinointia koskien monelta on kuitenkin valitettavasti vielä hukassa, ja tämä on tehokkaan markkinointistrategian tärkeys. Yksittäiset sosiaalisen median päivitykset siellä täällä eivät riitä menestykseen, vaan onnistuneelta markkinoinnilta vaaditaan tätä enemmän. Sosiaalisessa mediassa voi saavuttaa suurenkin menestyksen varsin helposti ja jopa aivan ilmaiseksi, mutta tätä varten on aivan ensimmäisenä luotava suunnitelma sille, mitä markkinoit, kenelle markkinoit, miksi markkinoit, kuinka kauan markkinoit, kuinka usein markkinoit ja missä markkinoit.

Miten sosiaalisessa mediassa markkinoidaan? Jos olet syntynyt kauan ennen digisukupolvea etkä voi hyvällä tahdollakaan sanoa olevasi diginatiivi, saattaa sosiaalisen median markkinointi tuottaa sinulle jonkin verran hankaluuksia. Siksi olemmekin halunneet luoda lyhyen oppaan siihen, mitä kaikkea onnistuneeseen markkinointistrategiaan kuuluu.

Lyhyt opas sosiaalisen median markkinointiin

  • Julkaise mielenkiintoista sisältöä

Ensimmäinen askel seuraajien mielenkiinnon kiinnittämiseen ja sen ylläpitoon on tietenkin mielenkiintoisen sisällön luominen. Luo sisältöä, joka puhuttelee kohdeyleisöäsi. Tee sisällöstä helposti luettavaa – muista oikeinkirjoitus, välimerkit ja kappalejaot.

  • Julkaise säännöllisesti

Kukaan ei halua seurata sosiaalisen media tiliä, jota on viimeksi päivitetty joulukuussa kuusi vuotta sitten. Keskity päivittämään esimerkiksi kerran päivässä tai joka toinen päivä, jotta sisältösi pysyy tuoreena ja relevanttina.

  • Liitä julkaisuihin kuvia

Monet sosiaalisen median palvelut suodattavat herkemmin aikajanalta pois ne julkaisut, joissa ei ole kuvia. Jos siis haluat julkaisusi varmasti vastaanottajan näkyville, somista sitä kuvalla. Tämän lisäksi kuva nappaa ihmisten huomion herkemmin ja nämä keskittyvät näin todennäköisemmin lukemaan myös tekstin.

  • Tee sponsoroituja julkaisuja

Vaikka ilmaisella markkinoinnilla pääseekin pitkälle, on pieni lisäpotku silloin tällöin tarpeen. Luo siis säännöllisesti myös sponsoroituja julkaisuja, jotta saat sosiaalisen median sivustollesi entistäkin enemmän huomiota.

  • Järjestä arvonta

Kaipaatko pientä lisäpiikkiä seuraajissa? Järjestä arvonta! Voit helposti arpoa sivustollasi vaikkapa lahjakortin palveluihisi tai jonkin myymäsi tuotteen ja pyytää osallistujia tykkäämään sivustasi. Tykkääjien määrä kasvaa hetkessä!